Tarikh | 27 Jun 2011 (Isnin) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh logo. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berdisiplin dan kerjasama |
Refleksi | Murid berupaya membanding bezakan jenis-jenis logo dengan betul. |
Tarikh | 28 Jun 2011 (Selasa) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual. |
Unit Pemlajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kualiti folio secara individu. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Folio Kerja kursus. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama dan Kebersihan. |
Refleksi | Murid mengetahui kelemahan dan kekuatan masing-masing dan berusaha untuk meningkatkan lagi pencapaian folio. |
Tarikh | 29 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan jenis-jenis serta ciri-ciri simbol dengan baik. |
Tarikh | 29 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran dan penilaian kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan penghargaan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 30 Jun 2011 (Khamis) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Ujian Topikal.
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, murid diharapkan dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian menjawab soalan objektif. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensil. Bahan: Buku nota. Media: Grafik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kejujuran. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan yang dikemukakan berdasarkan teori yang dibelajari dengan baik. |
Tarikh | 30 Jun 2011 (Khamis) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Melukis Bahan: Folio krsv. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 1 Julai 2011 (Jumaat) |
Minggu | 26 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2, 5K3, 5K4 dan 5K5 |
Masa | 8.00 - 11.40 am |
Catatan | Ceramah Teknik Menjawab Soalan PSV SPM 2011
|
Refleksi | Majoriti murid menunjukkan keyakinan, minat dan kesungguhan dalam ceramah berkenaan. |
No comments:
Post a Comment