Tarikh | 20 Jun 2011 (Isnin) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berdisiplin dan kerjasama |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan beberapa ciri-ciri maklumat pembungkusan serta jenis-jenisnya dengan baik. |
Tarikh | 21 Jun 2011 (Selasa) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual. |
Unit Pemlajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kualiti folio secara individu. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Folio Kerja kursus. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama dan Kebersihan. |
Refleksi | Murid mengetahui kelemahan dan kekuatan masing-masing dan berusaha untuk meningkatkan lagi pencapaian folio. |
Tarikh | 22 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tulis. Bahan: Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kejujuran. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan kesemua perkara penting ciri-ciri pembungkusan yang berkualiti dengan baik. |
Tarikh | 22 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran dan contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan, penghargaan dan krativiti. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 23 Jun 2011 (Khamis) |
Minggu | 25 |
Catatan | Memberi ceramah motivasi teknik menjawab soalan Pendidikan Seni Visual di SMK Muara Tuang. |
Tarikh | 24 Jun 2011 (Jumaat) |
Minggu | 25 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran dan contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan dalam aktiviti amali. Hasil lukisan murid berada ditahap baik. |
No comments:
Post a Comment