Tarikh | 13 Jun 2011 (Isnin) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual, Komunikasi Visual, Reka Bentuk dan Seni Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran | Pembetulan Kertas Peperiksaan Penggal Pertama
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Kertas pepriksaan. Media: Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama dan berterima kasih. |
Refleksi | Murid menyedari kelemahan dan kekuatan masing-masing serta berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan baik. |
Tarikh | 13 Jun 2011 (Isnin) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Unsur-unsur reka bentuk |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Bahan: Contoh rekaan seni grafik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berdisiplin dan kerjasama |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan maksud unsur-unsur seni reka dengan baik. |
Tarikh | 14 Jun 2011 (Selasa) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual, Komunikasi Visual, Reka Bentuk dan Seni Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran | Pembetulan Kertas Peperiksaan Penggal Pertama
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Kertas pepriksaan. Media: Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama dan berterima kasih. |
Refleksi | Murid mengetahui kelemahan dan kekuatan masing-masing serta berupaya menyatakan kehendak soalan dan jawapan dengan baik. |
Tarikh | 14 Jun 2011 (Selasa) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Unsur-unsur reka bentuk |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Bahan: Contoh rekaan seni grafik. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kejujuran. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan maksud unsur-unsur seni reka dengan baik. |
Tarikh | 15 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran dan penilaian kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan penghargaan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 15 Jun 2011 (Rabu) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Risalah |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, murid diharapkan dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensil. Bahan: Buku nota, contoh risalah. Media: Grafik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan yang dikemukakan berdasarkan nota yang disalin dengan betul. |
Tarikh | 16 Jun 2011 (Khamis) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Risalah. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, murid diharapkan dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensil. Bahan: Buku nota, contoh risalah. Media: Grafik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan yang dikemukakan berdasarkan nota yang disalin dengan betul. |
Tarikh | 16 Jun 2011 (Khamis) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran dan penilaian KRSV secara individu. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 17 Jun 2011 (Jumaat) |
Minggu | 24 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk Grafik
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh karya pembungkusan. Media: Grafik Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran. Hampir semua murid berupaya menyatakan fungsi pembungkusan dengan betul. |
No comments:
Post a Comment