Tarikh | 4 Julai 2011 (Isnin) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Pembetulan ujian bulanan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan soalan peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Alat tulis. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan kerjasama |
Refleksi | Keputusan murid adalah sederhana. Murid menunjukkan kesungguhan dan yakin setelah perbincangan pembetulan dibuat. |
Tarikh | 5 Julai 2011 (Selasa) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual. |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio.Alat: Melukis Bahan: Folio krsv. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Folio Kerja kursus. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan Kebersihan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lukisan proses dan teknik berdasarkan contoh gambar dengan baik. |
Tarikh | 6 Julai 2011 (Rabu) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan Alam Fantasi |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Tolong-menolong dan hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran lukisan dengan baik. |
Tarikh | 6 Julai 2011 (Rabu) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan artifak. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, gergaji. Bahan: Papan lapis, strawboard. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Berhati-hati dan kerjasama. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan artifak dengan kreatif dan inovatif. |
Tarikh | 7 Julai 2011 (Khamis) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Fantasi |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran, murid diharapkan dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis dan mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Contoh lukisan. Media: Krayon dan pensil warna. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan mengikut kehendak soalan dengan mengutamakan unsur bentuk, warna dan jalinan dengan baik. |
Tarikh | 7 Julai 2011 (Khamis) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Melukis Bahan: Folio krsv. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 8 Julai 2011 (Jumaat) |
Minggu | 27 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan artifak. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh produk. Media: Catan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran. Hasil produk murid adalah baik. |
No comments:
Post a Comment