Tarikh | 25 Julai 2011 (Isnin) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Grafik Persekitaran |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor. Bahan: Contoh gambar iklan persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berdisiplin dan hormat-menghormati. |
Refleksi |
Tarikh | 26 Julai 2011 (Selasa) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual. |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Contoh produk Media: Catan - Cat Akrilik Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan Kebersihan. |
Refleksi | Hasil catan murid pada cawan dan piring menunjukkan kualiti yang baik, kreatif dan kemas. |
Tarikh | 27 Julai 2011 (Rabu) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan Alam Benda |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran lukisan dengan baik. |
Tarikh | 27 Julai 2011 (Rabu) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan produk. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau, pembaris, gergaji. Bahan: Papan lapis, penyembur warna. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan produk dengan kreatif, inovatif dan analitik. |
Tarikh | 28 Julai 2011 (Khamis) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Benda. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Contoh lukisan. Media: Kering. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan mengikut kehendak soalan dengan mengutamakan unsur bentuk, ruang dan jalinan dengan baik. |
Tarikh | 28 Julai 2011 (Khamis) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Melukis Bahan: Folio krsv. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 29 Julai 2011 (Jumaat) |
Minggu | 30 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan artifak. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh produk. Media: Catan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan dalam aktiviti pembelajaran. Hasil produk murid adalah baik. |
No comments:
Post a Comment