Tarikh | 8 Ogos 2011 (Isnin) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Multimedia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD projektor.
Bahan: Contoh persembahan multimedia. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berdisiplin dan hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan maksud multimedia dan contoh-contoh perisian komputer grafik serta fungsinya dengan betul. |
Tarikh | 9 Ogos 2011 (Selasa) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali.
Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Mengetahui perkembangan sejarah seni kraf ukiran di Malaysia serta berupaya menyatakan contoh-contoh aplikasi seni ukiran pada bahagian rumah dan barangan kegunaan harian. |
Tarikh | 10 Ogos 2011 (Rabu) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Lukisan Alam Benda |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil.
Bahan: Contoh lukisan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran lukisan dengan baik. |
Tarikh | 10 Ogos 2011 (Rabu) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali.
Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta menunjukkan komitmen yang menggalakkan dalam pembelajaran.
|
Tarikh | 11 Ogos 2011 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan Alam Benda. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil.
Bahan: Contoh lukisan. Media: Kering. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan mengikut kehendak soalan dengan mengutamakan unsur bentuk, ruang dan jalinan dengan baik. |
Tarikh | 11 Ogos 2011 (Khamis) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali.
Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dengan baik serta menunjukkan komitmen yang menggalakkan dalam pembelajaran. |
Tarikh | 12 Ogos 2011 (Jumaat) |
Minggu | 32 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau wali.
Bahan: Contoh ukiran kayu. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Berhati-hati, kerjasama, hormat-menghormati. |
Refleksi | Murid dapat memahami tajuk perbincangan dan berjaya menyalin nota dan melukis jenis-jenis silat bunga ukiran kayu dalam buku latihan dengan baik. |
No comments:
Post a Comment