Tarikh | 28 Mac 2011 (Isnin) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melaksanakan kerja kursus KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna, kertas lukisan. Bahan: Contoh lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lakaran olahan motif murid menunjukkan perkembangan idea secara berterusan dan kreatif. Namun masih terdapat hasil lakaran yang agak lemah, dan mereka ini diminta untuk membaiki lakaran semula. |
Tarikh | 28 Mac 2011 (Isnin) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh cetakan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan kebanyakan hasil karya cetakan berupaya dicetak dengan baik, kemas dan berkualiti. |
Tarikh | 29 Mac 2011 (Selasa) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Reka Corak - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna, kertas lukisan. Bahan: Contoh lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Hasil lakaran olahan motif murid menunjukkan perkembangan idea secara berterusan dan kreatif. Namun masih terdapat hasil lakaran yang agak lemah, dan mereka ini diminta untuk membaiki lakaran semula. |
Tarikh | 29 Mac 2011 (Selasa) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh cetakan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan kebanyakan hasil karya cetakan berupaya dicetak dengan baik, kemas dan berkualiti. |
Tarikh | 30 Mac 2011 (Rabu) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Contoh olahan motif fauna. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kesederhanaan dan rendah diri. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lakaran olahan motif fauna pilihan dengan baik. |
Tarikh | 30 Mac 2011 (Rabu) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pemidang, penggelek, sekuji. Bahan: Contoh cetakan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan serta berupaya menerangkan proses penghasilan cetakan dengan betul. |
Tarikh | 31 Mac 2011 (Khamis) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pemidang, penggelek, sekuji. Bahan: Contoh cetakan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan serta berupaya menerangkan proses penghasilan cetakan dengan betul. |
Tarikh | 31 Mac 2011 (Khamis) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Reka Corak - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Contoh lakaran olahan motif fauna. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan lakaran olahan motif fauna pilihan dengan baik. |
Tarikh | 1 April 2011 (Jumaat) |
Minggu | 13 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus Cetakan mono lino. |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali Cetakan Lino. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pemidang, penggelek, sekuji. Bahan: Contoh cetakan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan serta berupaya menghasilkan cetakan mono lino dengan baik dan berkualiti. |
No comments:
Post a Comment