Tarikh | 4 April 2011 (Isnin) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Arca Asemblaj - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna, kertas lukisan. Bahan: Contoh lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lakaran olahan motif murid menunjukkan perkembangan idea secara menyeluruh dan pelbagai. |
Tarikh | 4 April 2011 (Isnin) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Lino Ink, kaca, Kertas lukisan. Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan serta berupaya menghasilkan cetakan mono lino dengan baik dan berkualiti. |
Tarikh | 5 April 2011 (Selasa) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pemlajaran | Arca Asemblaj - Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna, kertas lukisan. Bahan: Contoh lakaran olahan idea. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Hasil lakaran olahan motif murid menunjukkan perkembangan idea secara menyeluruh dan pelbagai. |
Tarikh | 5 April 2011 (Selasa) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali persembahan karya cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau dan pembaris. Bahan: Art Kad Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan karya cetakan dengan persembahan bingkai dengan baik. |
Tarikh | 6 April 2011 (Rabu) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pentaksiran dan penilaian kerja kursus. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kemasan dan penghargaan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 6 April 2011 (Rabu) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali persembahan karya cetakan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pisau dan pembaris. Bahan: Art Kad Media: Cetakan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan karya cetakan dengan persembahan bingkai dengan baik. |
Tarikh | 7 April 2011 (Khamis) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus - Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian topikal. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen Bahan: Buku soalan dan buku latihan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab semua soalan dalam masa yang ditetapkan dengan baik. |
Tarikh | 7 April 2011 (Khamis) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Folio krsv. Bahan: Instrument pentaksiran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Majoriti murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 8 April 2011 (Jumaat) |
Minggu | 14 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus - Cetakan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian topikal. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen Bahan: Buku soalan dan buku latihan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab semua soalan dalam masa yang ditetapkan dengan baik. |
No comments:
Post a Comment