Tarikh | 26 September 2011 (Isnin) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | PaPada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tembikar Bahan: Contoh tembikar Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan dan keistimewaan seni kraf tangan tempatan. |
Refleksi | Kebanyakan murid berupaya menerangkan proses penghasilan tembikar dengan baik. |
Tarikh | 27 September 2011 (Selasa) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen dan pensel Bahan: Kertas pepriksaan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kesungguhan, kerjasama dan berterima kasih |
Refleksi | Murid berupaya mengikuti proses perbincangan dengan baik. |
Tarikh | 28 September 2011 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tembikar Bahan: Contoh tembikar Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kekemasan dan penghargaan karya tembikar. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan persamaan dan perbezaan reka bentuk dan fungsi tembikar Sarawak dengan terenang dengan betul. |
Tarikh | 28 September 2011 (Rabu) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Karya peperiksaan dan kriteria pemarkahan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi dan penghargaan karya seni halus |
Refleksi | Keputusan keseluruhan peperiksaan kertas seni halus adalah baik. Murid berupaya menyatakan kelemahan dan kelebihan hasil karya seni halus peperiksaan berdasarkan 4 kriteria dengan baik. |
Tarikh | 29 September 2011 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional dan Dimensi Baru |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Tembikar Bahan: Contoh tembikar Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan penghargaan karya tembikar. |
Refleksi | Murid berupaya menyatakan ciri-ciri, reka bentuk dan motif pada tembikar labu sayong serta teknik pembakarannya dengan betul. |
Tarikh | 29 September 2011 (Khamis) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Pembetulan Kertas Peperiksaan Percubaan |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan kertas peperiksaan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar keris. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi dan penghargaan karya seni halus |
Refleksi | Keputusan keseluruhan peperiksaan kertas seni halus adalah baik. Murid berupaya menyatakan kelemahan dan kelebihan hasil karya seni halus peperiksaan berdasarkan 4 kriteria dengan baik. |
Tarikh | 30 September 2011 (Jumaat) |
Minggu | 39 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Apresiasi Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Tokoh dan Kajian karya-karya pelukis Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh karya catan dan arca Media: Catan Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi karya seni catan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dan berupaya memberi komen yang membina ke atas karya-karya seni perbincangan. |
No comments:
Post a Comment