Tarikh | 28 Februari 2011 (Isnin) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni visual. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh gambar koleksi arca asemblaj. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid berupaya mencari koleksi gambar arca asemblaj serta menyatakan maksud arca dengan baik. |
Tarikh | 28 Februari 2011 (Isnin) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh catan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berjaya menghasilkan lakaran serta catan bertajukkan pemandangan di sawah teknik basah atas basah dengan baik. |
Tarikh | 1 Mac 2011 (Selasa) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna, gam, gunting dan kertas lukisan. Bahan: Contoh folio. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid mununjukkan pengetahuan dan pemahaman yang baik dalam menghasilkan folio melalui koleksi gambar motif dan catatan. |
Tarikh | 1 Mac 2011 (Selasa) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus Bahan: Cat air Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid berjaya menghasilkan lakaran serta catan bertajukkan pemandangan di sawah teknik basah atas basah dengan baik. |
Tarikh | 2 Mac 2011 (Rabu) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna. Bahan: Contoh folio. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid mununjukkan pengetahuan dan pemahaman yang baik dalam menghasilkan folio melalui koleksi gambar motif dan catatan. |
Tarikh | 2 Mac 2011 (Rabu) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus, palet dan bekas air. Bahan: Cat air. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid berjaya menghasilkan lakaran serta catan bertajukkan pemandangan di sawah teknik basah atas basah dengan baik. |
Tarikh | 3 Mac 2011 (Khamis) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus, palet dan bekas air. Bahan: Cat air. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 3 Mac 2011 (Khamis) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Reka Bentuk Industri |
Unit Pembelajaran | Reka Bentuk
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel Bahan: Contoh gambar reka bentuk. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan keyakinan. |
Refleksi | Hasil lakaran reka bentuk murid adalah baik. Namun teknik lakaran masih perlu ditingkatkan. |
Tarikh | 4 Mac 2011 (Jumaat) |
Minggu | 9 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mencatan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Berus, palet dan bekas air. Bahan: Cat air. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kebersihan dan kemasan. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat dan kesungguhan serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
No comments:
Post a Comment