Tarikh | 5 September 2011 (Isnin) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka |
Unit Pembelajaran | Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar landskap persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan alam. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan fungsi elemen reka bentuk landskap dengan baik. |
Tarikh | 6 September 2011 (Selasa) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Penghargaan |
Refleksi | Murid berupaya melukis dan mencatat alatan dengan baik. |
Tarikh | 7 September 2011 (Rabu) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap Persekitaran |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Carta simbol landskap Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran simbol dengan baik. |
Tarikh | 7 September 2011 (Rabu) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Perkembangan Seni Dalam Budaya Kebangsaan |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar keris. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi seni kraf tradisional. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 8 September 2011 (Khamis) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Hiasan Dalaman |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Contoh hiasan dalaman Media: Electronik. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya menerangkan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 8 September 2011 (Khamis) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Perkembangan Seni Dalam Budaya Kebangsaan |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar keris. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi seni kraf tradisional. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 9 September 2011 (Jumaat) |
Minggu | 36 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Apresiasi Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Tokoh dan Kajian karya-karya pelukis Malaysia |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh karya catan dan arca Media: Catan Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Apresiasi karya seni catan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan minat dan berupaya memberi komen yang membina ke atas karya-karya seni perbincangan. |
No comments:
Post a Comment