Tarikh | 22 Ogos 2011 (Isnin) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka |
Unit Pembelajaran | Landskap Persekitaran
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh reka bentuk landskap persekitaran. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai nilai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 23 Ogos 2011 (Selasa) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional |
Unit Pemlajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 24 Ogos 2011 (Rabu) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pemlajaran | Ujian Pertengahan Penggal Ke-2
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Ujian teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil. Bahan: Kertas soalan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kejujuran dan keyakinan. |
Refleksi | Murid berupaya menjawab soalan ujian dengan baik. |
Tarikh | 24 Ogos 2011 (Rabu) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Kraf Tradisional. |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh tenunan. Media: Kraf tangan Rujukan: Fokus PSV SP terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Hormat-menghormati |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya menyatakan isi pelajaran dengan betul. |
Tarikh | 25 Ogos 2011 (Khamis) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Reka Landskap dan Persekitaran |
Unit Pembelajaran | Fungsi Tumbuhan dalam Landskap |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Contoh gambar tumbuhan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Menghargai keindahan alam. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dan berupaya mengikuti proses pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 25 Ogos 2011 (Khamis) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Visual. |
Unit Pembelajaran | Lukisan - Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Alam benda. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil likisan murid adalah baik. |
Tarikh | 26 Ogos 2011 (Jumaat) |
Minggu | 34 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Seni Halus |
Unit Pembelajaran | Lukisan - Ujian Pertengahan Penggal 2 |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan lukisan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Alam benda. Media: Lukisan. Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam aktiviti amali melukis. Hasil likisan murid adalah baik. |
No comments:
Post a Comment