Tarikh | 25 April 2011 (Isnin) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Catatan | Cuti Peristiwa |
Tarikh | 26 April 2011 (Selasa) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual. |
Unit Pemlajaran | Kajian Rekaan Seni VisualKajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna. Bahan: Contoh folio. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil kajian warna menunjukkan prestasi yang baik dan kreatif. Hampir keseluruhan murid cuma sempat menghasilkan sebanyak dua kajian warna. Aktiviti bersambung pada kelas akan datang. |
Tarikh | 26 April 2011 (Selasa) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan objektif. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Media: Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Hampir semua murid dapat menjawab kesemua soalan latihan berdasarkan buku kerja dengan baik. |
Tarikh | 27 April 2011 (Rabu) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali menghasilkan kajian warna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensil warna. Bahan: Contoh folio. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil kajian warna menunjukkan prestasi yang baik dan kreatif. Hampir keseluruhan murid cuma sempat menghasilkan sebanyak dua kajian warna. Aktiviti bersambung pada kelas akan datang. |
Tarikh | 27 April 2011 (Rabu) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 & 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Latihan menjawab soalan objektif. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Media: Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan tolong-menolong. |
Refleksi | Hampir semua murid dapat menjawab kesemua soalan latihan berdasarkan buku kerja dengan baik. |
Tarikh | 28 April 2011 (Khamis) |
Minggu | 17 |
Catatan | Mesyuarat Bidang Kemanusiaan
|
Tarikh | 28 April 2011 (Khamis) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Komunikasi Visual |
Unit Pembelajaran | Kajian Rekaan Seni Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Penghasilan folio KRSV. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Peralatan melukis. Bahan: Contoh folio. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Bertanggungjawab dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan folio mengikut kehendak tugasan dengan baik. |
Tarikh | 29 April 2011 (Jumaat) |
Minggu | 17 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Seni Halus
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan soalan-soalan latihan. |
Prosedur |
|
Keperluan | Bahan: Buku kerja. Media: Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan bertanggungjawab. |
Refleksi | Murid menunjukkan kesungguhan dalam mengikuti pelajaran. Majoriti murid berupaya menjawab lebih daripada separuh soalan latihan dengan betul. |
Terima kasih kerana telah menyediakan blog rph yang lengkap, kemas dan menarik.
ReplyDeletePersediaan ini menunjukkan tuan telah berusaha untuk meningkatkan mutu pencapaian mp yang diajar.
Sila kekalkan usaha murni ini......
" Buat baik akan dibalas dengan baik"