Tarikh | 7 Februari 2011 (Isnin) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Lukisan |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna, krayon. Bahan: Contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan kebersihan. |
Refleksi | Hasil lukisan pelbagai komposisi, kreatif dan menarik. Namun kemhiran mewarna adalah sederhana. Murid diminta untuk membaiki hasil karya. |
Tarikh | 7 Februari 2011 (Isnin) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: LCD Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 8 Februari 2011 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Luksian |
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali mewarna. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel warna dan krayon. Bahan: Contoh lakaran dan lukisan. Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kreativiti dan kekemasan |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lukisan objek alam semulajadi dari sudut pandangan yang menarik secara kreatif dan kritis. |
Tarikh | 8 Februari 2011 (Selasa) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pemlajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Slaid Projector. Bahan: Buku nota, contoh catan Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai | Kemasan dan berdisiplin. |
Refleksi | Murid memahami dan mengetahui isi pelajaran serta berupaya menjawab soalan-soalan yang dikemukakan dengan baik. |
Tarikh | 9 Februari 2011 (Rabu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Komunikasi Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pensel 2B Bahan: Buku nota. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama |
Refleksi | Murid berupaya menghasilkan lakaran pembungkusan dengan baik dan menarik. |
Tarikh | 9 Februari 2011 (Rabu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori seni |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen. Bahan: Contoh catan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan apresiasi. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 10 Februari 2011 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K3 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Amali melukis. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen. Bahan: Contoh catan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan apresiasi. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 10 Februari 2011 (Khamis) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Komunikasi Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Alam benda. Bahan: Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Rajin dan kerjasama. |
Refleksi | Mengetahui dan memahami fungsi pembungkusan dengan baik melalui hasil perbincangan. |
Tarikh | 11 Februari 2011 (Jumaat) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Catan
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen. Bahan: Contoh catan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan apresiasi. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 12 Februari 2011 (Sabtu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 4K5 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran |
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Perbincangan teori |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Pen. Bahan: Contoh catan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Kerjasama dan apresiasi. |
Refleksi | Murid menunjukkan minat serta berupaya mengikuti pembelajaran dengan baik. |
Tarikh | 12 Februari 2011 (Sabtu) |
Minggu | 6 |
Mata Pelajaran | Pendidikan Seni Visual |
Tingkatan | 5K2 & 5K4 |
Masa | 70 Minit |
Bidang | Penghasilan Seni Visual |
Unit Pembelajaran | Komunikasi Visual
|
Hasil Pembelajaran | Pada akhir pelajaran murid dapat:
|
Aktiviti Pembelajaran | Pembelajaran teori seni. |
Prosedur |
|
Keperluan | Alat: Alam benda. Bahan: Contoh pembungkusan. Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan Nilai | Rajin dan kerjasama. |
Refleksi | Mengetahui dan memahami fungsi serta perkara penting dalam pembungkusan dengan baik melalui hasil perbincangan. |
No comments:
Post a Comment